ahlan wasahlan

Friday, May 21, 2010

Keputusan 'exam' boleh disemak hari ini

May 21, 2010

Keputusan 'exam' boleh disemak hari ini

Tanjong Malim, 21 Mei - Makluman kepada seluruh mahasiswa Universiti Pendidikan Sultan Idris bahawa keputusan peperiksaan bagi Semester 2 sesi 09/10 telah dikeluarkan dan boleh disemak bermula hari pada hari ini menerusi SMS atau laman Mysis.

Makluman terbabit diterima Upsikini lewat petang tadi dari Exco Akademik dan Kerjaya MPPUPSI, Mohd Amin Mat Sidik yang menyatakan bahawa keputusan peperiksaan telah pun dikeluarkan secara rasmi pada hari ini selepas berlangsung 'meeting' senate semalam.

Dalam pada itu, Mohd Amin menyifatkan tindakan universiti menerusi Bahagian Akademik dan barisan pensyarah wajar dipuji ekoran keputusan peperiksaan pada kali ini dikeluarkan lebih awal dari tempoh yang dijangka.

Katanya, "kita mengucapkan berbanyak terima kasih kepada universiti , Bahagian Akademik dan semua pensyarah kerana telah berusaha untuk mengeluarkan keputusan lebih awal dari tempoh sebelum ini. Ini memudahkan mahasiswa pada sesi depan untuk mendapat kredit pinjaman lebih awal."

Dalam hal berkaitan, semalam Upsikini melaporkan keputusan 'exam' dijangka akan dikeluarkan dua minggu selepas 'meeting' senate, namun ianya telah dikeluarkan lebih awal dari tempoh jangkaan.

0 comments:

Pages